Dersler Hakkında

ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Dersin amacı: Bilime ilişkin temel kavramları tanımak; bilimin temel özelliklerini, işlevlerini ve amaçlarını kavramak; nicel ve nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayarak yapılacak bilimsel araştırmalarda uygun yöntemi seçebilmek; veri toplama, verileri yorumlama ve raporlaştırma becerilerini geliştirmek.

Dersin içeriği: Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN TEMELLERİ

Dersin amacı: Bilgisayar destekli eğitimi kavrayabilmek, bilgisayar destekli eğitimin temel bileşenlerinin neler olduğunu açıklayabilmek ve bilgisayar destekli eğitimi uygulayabilmektedir.

Dersin içeriği: Bilgisayar destekli eğitimin tanımı, tarihsel gelişimi, bilgisayar destekli eğitimde kullanılan donanımlar ve multimedya uygulamaları, Lego-logo uygulamalarının bilgisayar destekli eğitimde kullanımı, bilgisayar destekli eğitimde eşitlik ve etik kavramları, bilgisayar destekli eğitimde alıştırma ve uygulama programlarını tasarımı ve uygulanması, bilgisayar destekli eğitimde oyun tasarımı ve uygulanması.

UZAKTAN EĞİTİMİN KURAMSAL TEMELLERİ

Dersin amacı: Uzaktan eğitimin ne olduğunu bilmek, uzaktan eğitim uygulamalarını kavrayabilmek, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri bilmek ve uzaktan eğitim uygulaması yapmaktır.

 

Dersin içeriği: Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.

ÖĞRETİM ORTAMLARININ TASARIMI

Dersin amacı: Bu ders kapsamında ihtiyaçların tespit edilerek eğitsel gereksinimleri karşılayacak, öğretim hedef ve amaçlarına uygun öğretim tasarımı yapmaktır.

Dersin içeriği: Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, İçerik: ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-İçerik: ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.

İSTATİSTİK TEKNİKLERİ VE VERİ ANALİZİ

Dersin amacı: Bu dersin amacı veri ve istatistikle ilgili temel kavramların açıklanması ve araştırma yöntemine uygun istatistiksel analizlerin yapılmasıdır.

Dersin içeriği: İstatistik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Temel Kavramlar, Ölçme ve Ölçekler, İstatistiksel Verilerin Toplanması, İstatistiksel Verilerin Düzenlenmesi ve Tablolar ile Özetlenmesi, Merkezi Eğilim Ölçüleri (Aritmetik Ortalama, Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama, Kuadratik Ortalama, Tartılı Ortalama, Mod, Medyan), Oranlar ve Yüzdeler, Değişim Ölçüleri (Ranj, Ortalama Sapma,  Standart Sapma, Varyans, Değişim Katsayısı, Çarpıklık Katsayısı ve Basıklık Katsayısı),  Momentler, İki Değişkene Göre İstatistiksel Verilerin Düzenlenmesi ve Tablolar ile Gösterilmesi, İlişki Katsayıları, Pearson Çarpım Moment Korelasyonu, Kısmi Korelasyon.

 

İNTERNET YÖNETİMLİ EĞİTİM SİSTEMLERİ

 

Dersin amacı: Bu dersin amacı, internet temelli eğitim sistemlerini kavrayabilmektir.

 

Dersin içeriği: İnternet ve eğitimin tanımı ve tarihsel gelişimi, İnternet eğitiminde sınıf içi uygulamalar, İnternetle eğitim ve öğrenme, İnternetle eğitimde arayüz değerlendirme, İnternet temelli eğitim, İnternet temelli eğitimin özellikleri, Web 1.0/2.0/3.0 araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanılması, İnternet Temelli Eğitim için proje planlaması, İnternet Temelli Eğitim projesinin geliştirilmesi, İnternet Yönetimli Eğitim projelerinin değerlendirilmesi.

 

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİN PLANLAMASI VE YÖNETİMİ

 

Dersin amacı: Bu dersin amacı, eğitim teknolojilerinin okul içinde planlamasının hedef ve amaçlar doğrultusunda yapılması ve bu planlamanın yönetimidir.

 

Dersin içeriği: Okul ve kurum içinde eğitim teknolojisini bilimsel disiplinlere göre işlevsel dağıtımının yapılması, Eğitim araç gereçlerine yönelik öğretim tekniklerini geliştirilmesi, Öğretim ortamında ders disiplinlerine göre ders araç, gereç ve malzemeyi analiz edilmesi ve kullanılması, ders disiplini ortamına göre öğretim makinelerinin seçilmesi ve sentezlenmesi, konu alanlarına göre uygun yöntem, teknik ve stratejilerinin uygulanması ve değerlendirilmesi, mikro öğretim uygulaması için ortam hazırlanması ve bir dersin tüm aşamalarının aktarılması ve yorumlanması, eğitim teknolojisindeki yeni yaklaşımların öğretim ortamına kazandırılması.

 

EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN KURAMSAL TEMELLERİ

 

Dersin amacı: Bu dersin amacı eğitim teknolojisinin işlevsel özelliklerinin bilinmesi ve açıklanmasıdır.

 

Dersin içeriği: Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımının yapılması, eğitim teknolojisi kavramının gelişiminin tartışılması, davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünün açıklanması, bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünün açıklanması, yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünün açıklanması, Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz edilmesi ve karşılaştırılması.

 

SEMİNER I

 

Dersin amacı: Bu dersin amacı, bilimsel araştırmanın temel kavramlarını bilerek araştırma raporunun yazılmasıdır.

 

Dersin içeriği: Bilimsel araştırmanın temel kavramlarının açıklanması, Bilimsel bir araştırma konusunun belirlenmesi, Araştırma konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması, Araştırmanın amacının yazılması, Araştırmanın yönteminin yazılması, Araştırma kapsamını toplanan verilerin bulgular şeklinde raporlanması, Araştırma önerisinin yazılması, Araştırma önerisinin sunulması,

 

SEMİNER II

 

Dersin amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma ve rapor hazırlama yeteneklerini geliştirmek, tez konusu belirleme ve tez hazırlamalarını sağlamaktır.

 

Dersin içeriği: Bilimsel bir araştırma konusunun belirlenmesi, Araştırma konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması, Araştırmanın amacının yazılması, Araştırmanın yönteminin yazılması, Araştırmanın yöntemine uygun şekilde araştırmanın yürütülmesi, Araştırma kapsamını toplanan verilerin bulgular şeklinde raporlanması, Araştırmanın sonuçlarının yazılması ve diğer araştırma sonuçları ile karşılaştırılması, Araştırma raporunun yazılması, Araştırma raporunun sunulması,

 

GÜNCEL OKURYAZARLIKLAR

 

Dersin amacı: Bu dersin amacı, okuryazarlığın tanımının yapılması ve okuryazarlık kavramı ile ilişkili kavramların açıklanmasıdır.

 

Dersin içeriği: Okuryazarlığın tarihçesi ve gelişimi, Teknolojide dönüşümler ve okuryazarlığa etkisi, Bilgi okuryazarlığı, Teknoloji okuryazarlığı, Bilgisayar okuryazarlığı, Elektronik okuryazarlık, Dijital okuryazarlık, İnternet okuryazarlığı, Medya okuryazarlığı, Sosyal medya okuryazarlığı, Eleştirel okuryazarlık, Görsel okuryazarlık, Okuryazarlık türlerine ilişkin genel değerlendirme ve okuryazarlığın geleceği