Dersler Hakkında

ÖĞRETİM TASARIMI MODELLERİ

Dersin amacı: Bu dersin amacı, öğretim tasarımı modellerini kavrayarak uygun öğretim tasarımı modeline göre öğretim tasarımı yapmaktır.

Dersin içeriği: Öğrenme-öğretme süreçlerindeki işleyişinin farkına varılması, öğrenme öğretme süreçlerinin tasarımlanması sürecinin sistemli olarak incelenmesi, öğrenme öğretme süreçleriyle ilgili tasarım modellerinin anlatılması, koşullara ve amaca uygun öğretim tasarımı modelinin seçilmesi, koşullara ve amaca uygun öğrenme öğretme sürecinin tasarlanması, öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarımının geliştirilmesi.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN TEMELLERİ

Dersin amacı: Bilgisayar destekli eğitimi kavrayabilmek, bilgisayar destekli eğitimin temel bileşenlerinin neler olduğunu açıklayabilmek ve bilgisayar destekli eğitimi uygulayabilmektedir.

Dersin içeriği: Bilgisayar destekli eğitimin tanımı, tarihsel gelişimi, bilgisayar destekli eğitimde kullanılan donanımlar ve multimedya uygulamaları, Lego-logo uygulamalarının bilgisayar destekli eğitimde kullanımı, bilgisayar destekli eğitimde eşitlik ve etik kavramları, bilgisayar destekli eğitimde alıştırma ve uygulama programlarını tasarımı ve uygulanması, bilgisayar destekli eğitimde oyun tasarımı ve uygulanması.

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin amacı: Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknik yeteneklerini geliştirmektir.

Dersin içeriği: Nitel Araştırma Teknikleri Non Parametrik Testler, Nitel araştırma teknikleri, Tez taslağı nasıl hazırlanır, Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları, Araştırma materyallerinin kataloglanması, En yeni araştırma metot ve teknikleri.

NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin amacı: Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin içeriği: Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, nitel araştırmaların planlanması, yürütülmesi ve raporlaştırılması, bilimsel bilgini tanımı ve özellikleri, bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması, araştırma amacına uygun nicel araştırma yönteminin seçilmesi, araştırma amacına uygun evren ve örneklemin belirlenmesi, araştırma amacına uygun veri toplama aracının planlanması, bilimsel raporlaştırma kurallarına uyulması.

SEMİNER

Dersin amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sözlü sunum ve tartışma becerilerini geliştirmektir.

Dersin içeriği: Bilimsel araştırma tanımı ve kapsamı, Araştırmada konu seçimi, Araştırma yönteminin seçimi, Araştırmanın amaç ve hedeflerini belirleme, Araştırma konusunun sunumu, Araştırma raporunun hazırlanması, Araştırma raporunda bulunması gereken bölümler, Araştırma raporunun düzenlenmesi, Araştırma raporunun sunulması.

VERİ ANALİZİ

Dersin amacı: Bu dersin amacı araştırma yöntemine uygun farklı istatistiksel analizlerin yapılmasıdır.

Dersin içeriği:  Veri kavramının açıklanması, Temel istatistik kavramların ifade edilmesi, Veri kavramı ve türleri, Verilere uygun istatistiğin kullanılması, İleri istatistik analizleri, İlişkili Örneklemler için analizler, ANCOVA, MANCOVA, MANOVA, Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör Analizi.

ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI

Dersin amacı: Bu dersin amacı bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla etkilenen öğrenme ve öğretme kuramlarının bilinmesi ve açıklanmasıdır.

Dersin içeriği: Klasik, edimsel ve araçsal koşullanmanın açıklanması, Sosyal öğrenmeyi ve buluş yoluyla öğrenmenin açıklanması, Bilişsel öğrenme teorilerini değerlendirebilmesi, Yapılandırmacı kuramın bilinmesi, Bilişçi kuramın kavranması ve anlamlandırılması, Davranışçılığın öğrenmeyle ilişkilendirilmesi.

UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI

Dersin amacı: Bu dersin amacı, uzaktan eğitimin uygulamalarını kavrayabilmektir.

Dersin içeriği: Uzaktan Eğitim Gereksinimi, Uzaktan Eğitim Kavramı, Uzaktan Eğitimin Evrensel Boyutları I, Uzaktan Eğitimin Evrensel Boyutları II, Uzaktan Eğitimin Ulusal Boyutları I, Uzaktan Eğitimin Ulusal Boyutları II, Uzaktan ve Örgün Eğitimin Karşılaştırılması, Güncel Uzaktan Eğitim Uygulamaları (Dünya), Güncel Uzaktan Eğitim Uygulamaları (Türkiye), Uzaktan Eğitimin Yükseköğretimdeki Yeri, Uzaktan Eğitim Programlarının Etkinlik Boyutu, Geleceğin Uzaktan Eğitimi

GÜNCEL OKURYAZARLIKLAR

 

Dersin amacı: Bu dersin amacı, okuryazarlığın tanımının yapılması ve okuryazarlık kavramı ile ilişkili kavramların açıklanmasıdır.

 

Dersin içeriği: Okuryazarlığın tarihçesi ve gelişimi, Teknolojide dönüşümler ve okuryazarlığa etkisi, Bilgi okuryazarlığı, Teknoloji okuryazarlığı, Bilgisayar okuryazarlığı, Elektronik okuryazarlık, Dijital okuryazarlık, İnternet okuryazarlığı, Medya okuryazarlığı, Sosyal medya okuryazarlığı, Eleştirel okuryazarlık, Görsel okuryazarlık, Okuryazarlık türlerine ilişkin genel değerlendirme ve okuryazarlığın geleceği

 

BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI

Dersin amacı: Bu dersin amacı, bilgisayar destekli eğitimin temellerini kavrayabilmektir.

Dersin içeriği: Bilgisayar Destekli Eğitime Giriş. Bilgisayar Destekli Eğitimin tarihsel oluşumu ve gelişim aşamaları, Eğitimde bilgisayarlardan yararlanma, Alıştırma ve uygulama programları, Bire-bir Eğitim programları, Eğitsel oyunlar, Benzeşim (simulasyon) programları, Bilgisayar destekli eğitimin sağladığı önemli yararlar, Bilgisayar destekli eğitimin sınırlılıkları, Etkin yazılımın genel özellikleri, Eğitim yazılımlarının değerlendirilmesinde kullanılan kriterler, Bilgisayar destekli eğitimde öğretmenin görevleri, Bilgisayar destekli öğretimde öğrencinin görevleri, Farklı alanlarda bilgisayar destekli eğitim uygulamaları

ANKET VE ÖLÇEK GELİŞTİRME

Dersin amacı: Bu dersin amacı, eğitim araştırmalarında kullanılmak üzere anket ve ölçek geliştirmeyle ilgili yeterli düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin içeriği: Bilimsel araştırmalarda veri toplamanın önemi, veri toplama araçları, anket ve ölçek kavramı, anket ve ölçeklerin geliştirilmesi süreci, ilgili analizler, analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlaştırılması.

ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI

Dersin amacı: Çoklu ortamı oluşturan unsuları kavrayarak eğitim- öğretim faaliyetlerinde çoklu ortam uygulamaları tasarlamak ve uygulamaktır.

Dersin içeriği: Çoklu ortamını açıklanması, Eğitimde çoklu ortam uygulamalarına örnekler verilmesi, Eğitim-öğretim ortamlarında çoklu ortamlarının kullanılması, Çoklu ortam geliştirmek için öğretim tasarımının yapılması, Eğitimde çoklu ortamın gereğinin tartışılması, Etkili bir çoklu ortam uygulamasının geliştirilmesi.

İNTERNET TEMELLİ EĞİTİM SİSTEMLERİ

Dersin amacı: Bu dersin amacı, internet temelli eğitim sistemlerin neler olduğunu açıklayabilmek ve internet temelli bir eğitim sistemini kullanabilmektedir.

Dersin içeriği: İnternet temelli eğitim sistemlerinin açıklanması, İnternet temelli eğitim sistemlerinin özelliklerinin açıklanması, İnternet temelli eğitim materyallerinin özelliklerinin açıklanması, İnternet temelli eğitim sistemlerinin kullanılması, İnternet temelli eğitim taslağının hazırlanması, Uzaktan öğretin, e-öğrenme ve sanal gerçeklik kavramlarının açıklanması, İnternet temelli uygulamalarının istatistiksel olarak değerlendirilmesi

ÖĞRETİM TASARIMI UYGULAMALARI

Dersin amacı: Bu dersin amacı, internet temelli eğitim sistemlerin neler olduğunu açıklayabilmek ve internet temelli bir eğitim sistemini kullanabilmektedir.

Dersin içeriği: İnternet temelli eğitim sistemlerinin açıklanması, İnternet temelli eğitim sistemlerinin özelliklerinin açıklanması, İnternet temelli eğitim materyallerinin özelliklerinin açıklanması, İnternet temelli eğitim sistemlerinin kullanılması, İnternet temelli eğitim taslağının hazırlanması, Uzaktan öğretin, e-öğrenme ve sanal gerçeklik kavramlarının açıklanması, İnternet temelli uygulamalarının istatistiksel olarak değerlendirilmesi

PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ

Dersin amacı: Bu dersin amacı bir yenilik getirmek üzere belli bir amacı gerçekleştirmek için belirli bir sürede ve bir arada yapılması gereken işlemlerin ve süreçlerin geliştirilmesi ve yönetilmesidir.

Dersin içeriği: Projenin tanımı ve hedefleri, proje yöneitmi ve kontörlü kapsamına giren konular, projelerin özellikleri, proje yönetiminin faydaları, proje yönetim süreci, projenin planlanması, projenin örgütlenmesi, proje planın oluşturulması, projenin başlatılması, proje ekibinin oluşturulması, projenin yürütülmesi, projenin izlenmesi ve gözden geçirilmesi, projelerin özellikleri, TÜBİTAK projeleri ve özellikleri, BAPK projesi ve özelikleri, MARKA projesi ve özellikleri.