Dersler Hakkında

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Amacı: Bilime ilişkin temel kavramları tanımak; bilimin temel özelliklerini, işlevlerini ve amaçlarını kavramak; nicel ve nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayarak yapılacak bilimsel araştırmalarda uygun yöntemi seçebilmek; veri toplama, verileri yorumlama ve raporlaştırma becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği: Bilimsel araştırma yöntemleri nelerdir? ve bu yöntemlerden hangisini nerede kullanabiliriz? sorularına cevap aranır.

 

KARŞILAŞTIRMALI YAYGIN EĞİTİM

Dersin Amacı: Dersin temel amacı Türkiye ile çeşitli ülkelerdeki yaygın eğitim sistemleri ve iyi uygulamaları karşılaştırmalı olarak incelemektir.

Dersin İçeriği: Çeşitli ülkelerdeki yaygın eğitim sistemleri, yönetim biçimleri, süreçleri ve uygulamaları incelenerek Türkiye’deki yaygın eğitim sistemiyle karşılaştırmalar yapılacaktır.

 

 

 

 

YAYGIN EĞİTİM: TEORİ VE PERSPEKTİF

Dersin Amacı: Yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini öğrenme

Dersin İçeriği: Yaşam boyu öğrenme nedir?, halk eğitiminden yaşam boyu öğrenmeye geçiş, halk eğitimi ve yaşam boyu öğrenme politikaları, yaşam boyu öğrenmenin gereği, yaşam boyu öğrenme teorileri, yaşam boyu öğrenmeye dönemsel bakışlar.

 

YAŞAM BOYU EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere yaşam boyu öğrenme programları geliştirme konusunda gerekli bilgi, beceri, tutum ve anlayışları kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler hayatın her alanında (kişisel, vatandaşlık ve sosyal hayat) öğrenme aktivitelri oluşturur, geliştirir, uygular, koordinasyonu sağlar ve değerlendirir.

Dersin İçeriği: Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirme kuram ve uygulamaları, program geliştirme modelleri, mevcut ulusal ve uluslararsı yaşam boyu eğitim programlarının incelenmesi, Türk toplumunun ve insanının ihtiyacına dönük yaşam boyu eğitim programlarının geliştirilmesi.

 

TÜRK KÜLTÜRÜNDE YAYGIN EĞİTİM

Dersin Amacı: Yaygın eğitimin kökenlerini Türk kültüründe görmek, anlamaya çalışmak ve günümüzde uygulanabilirliğini tartışmak.

Dersin İçeriği: Türk kültüründe bilinen en eski tarihinden itibaren yaygın eğitim görülür. Özellikle ilk dönemlerde sözlü eğitim görülürken yazının gelişmesi, devletlerin büyümesi ve Müslüman olmalarından sonra yaygın eğitim araçları oldukça artmıştır.

Genel olarak baktığımızda yaygın eğitim kurumları arasında aile, cami, tekke, asker ocakları ile kahvehane öne çıkmaktadır. Ailede, kişisel tarihine ilişkin bilgilerin yanı sıra moral değerleri, camilerde dini bilgileri ve İslam tarihini, tekkelerde irfani bilginin yanı sıra musiki kültürünü, asker ocaklarında kahramanlık ve vatan sevgisine dair değerleri, kahvehanelerde ise halk hikayeleri ile meddahlar vasıtasıyla kültüre ait özel kişi ve kavramları öğrenmektedir.

Bütün bu örgütsel yapılar bir araya geldiğinde homojen bir toplum oluşmaktadır. Bu derste bu kurumlarda öğretilen bilgi türleri ve nasıl öğretildiği örneklerle açıklanacaktır.

 

EĞİTİM İSTATİSTİĞİ

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, ileri istatistik kavramlarını öğrenmek,

Eğitim verileri üzerinde ileri istatistik hesaplarını kullanabilmektir.

Dersin İçeriği: Araştırma verilerini betimleyici istatistikler, karşılaştırma testi istatistikleri, bağımlı örneklem ve bağımsız örneklem testleri.

 

MESLEKİ TEKNİK VE HALK EĞİTİMİ

Dersin Amacı: Mesleki ve teknik eğitimle ilgili kavramlar bilgisi, mesleki ve teknik eğitimin Türkiye’deki ve dünyadaki yeri ve önemini kavrama.

Dersin İçeriği: Temel kavramlar bilgisi, İnsan kaynağı ve planlanması, Mesleki teknik eğitime etki eden faktörler, Mesleki teknik eğitim ve Türk eğitim sistemi, Mesleki teknik eğitim ve mesleğe yöneltme hizmetleri, İnisiyatif, etik, liderlik, takım çalışması, çatışma ve kriz yönetimi gibi iş ve işletmelerle ilgili kavramlar.

 

TOPLUM PSİKOLOJİSİ

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği: Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi.

 

YETİŞKİNLERDE GELİŞİM VE ÖĞRENME

Dersin Amacı: Gelişim ve öğrenmenin yaşam boyu öğrenme sürecine uyarlayarak kullanılması.

Dersin İçeriği: Psikolojinin tanımı, psikolojinin alt dalları, kullanılan yöntemler, gelişim psikolojisi, gelişimin temel kavramları, gelişimi etkileyen faktörler, gelişimin temel ilkeleri, zihinsel gelişim, sosyal gelişim, fiziksel gelişim, ahlak gelişimi, öğrenme psikolojisi, öğrenme kuramları

 

ANNE BABA EĞİTİMİ

Dersin Amacı: Aileyi tanıma, çocuk yetiştirirken yaşanan sorunların ve bu sorunların çözüm yollarının farkında olma çocuk ve aileyi içeren eğitim programları hakkında bilgi edinme.

Dersin İçeriği: Ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, ebeveyn tutumları, aile içi iletişim ve yaşanan sorunlar, ailede kural koyma, çocukların gelişimsel özellikleri ve eğitimi, engelli çocukların ailelerinin aile eğitimine katılımı, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiye’de uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri.

 

YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖZEL EĞİTİM

Dersin Amacı: Özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalık kazandırmaya, bu bireylere yönelik toplumda olumlu tutum ve davranışlar geliştirmeye dönük hizmetleri ve araştırmaları incelemek, projeler üretmek ve uygulamak

Dersin İçeriği: Özel eğitimin kapsamının incelenmesi, bu konuda toplumsal farkındalık kazandırma/arttırma, toplumun yaşam kalitesini arttırmak için amaçlı araştırma incelemeye, proje hazırlamaya/uygulamaya/sonuçlarını bilimsel olarak incelemeye yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

 

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NDE YAŞAM BOYU EĞİTİMİN YÖNETİMİ

Dersin Amacı: Türk Eğitim Sistemini tanır ve Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının çözümüne ilişkin duyarlılık geliştirir.

Dersin İçeriği: Eğitim ve eğitim sistemi kavramları, eğitim sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, eğitim sisteminin görevleri, Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkeleri, Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısı¸ Türk eğitim sistemini düzenleyen esaslara göre eğitimin ilkeleri, Türk eğitim sisteminin nicel durumu, Türk eğitim sisteminin nitel durumu¸ Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme, Türk eğitim sisteminde yönetici, uzman ve denetici yetiştirme, Türk eğitim sisteminde fırsat eşitliği, Türk eğitim sisteminin finansmanı, Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi.

 

İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ

Dersin Amacı: Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır.

Dersin İçeriği: İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları

 

YAŞAM BOYU SPOR

Dersin Amacı: Yaşam boyu sporun günümüzdeki öneminin kavratılması ve herkes için, sporun yaşam biçimi haline getirilmesini sağlayacak bilgi ve uygulamaların öğretilmesi

Dersin İçeriği: Yaşam boyu sporun tanımı, organizmaya etkileri, egzersiz programları ve uygulamalar

 

 

 

YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME-ÖĞRETME

Dersin Amacı: İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açısından doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme.

Dersin İçeriği: İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri.

 

PROJE KÜLTÜRÜ VE YÖNETİMİ

Dersin Amacı: Proje tiplerini öğrenme ve proje yazma

Dersin İçeriği: Proje nedir, Leonardo da vinci- Erasmus- Grundtvig- Tübitak projeleri yazma

 

YAŞAM BOYU EĞİTİMDE BİLGİ YÖNETİMİ

Dersin Amacı            : Eğitim örgütlerinde veri ve bilgi kavramlarının farkında olunması ve bilginin etkili yönetiminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: Veri, bilgi, bilginin sınıflanması, bilgi toplumu kavramı, bilginin sosyal, kültürel ve ekonomik tanımları, örgütsel bilginin özellikleri, bilginin yönetimi, bilginin elde edilmesi ve değerlendirilmesi, bilgi yönetiminin öğeleri, bilgi yönetiminin ilkeleri, bilgi yönetiminin süreçleri, bilgi yönetiminde insan ve teknoloji unsurları.