Dersler Hakkında

İŞ ORTAMINDA İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ

Dersin Amacı

Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır.

Dersin İçeriği

İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları

YÜKSEK ÖĞRETİMİN FİNANSMANI

Dersin Amacı

Yüksek Öğretimin Finansmanı hakkında bigi vermek. Daha kaliteli bir eğitim için devlet ve özel üniversitelerin eğitim ve yönetim stratejilerine değinmek.

Dersin İçeriği

Ekonomik Gelişme, Finansal Reform, Devlet Yardımları, Eğitim Politikaları, Orta Öğretim, Yüksek Öğretim, Yüksek Öğretim, Eğitim Trendleri, Eğitimin Finansmanı, Finansal Politikaları, Yabancı Öğrenciler, Fon Kaynakları, Hükümet Okul İlişkileri, Özel Üniversiteler

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Dersin Amacı

Örgütler için en önemli kaynak olan insan kaynaklarının etkili bir şekilde yönetilmesi konusunda bilgi vermek.

Dersin İçeriği

İnsan Kaynaklarına Giriş, İnsan Kaynakları Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji,Yönetime Katılma, Kariyer Yönetimi ve Planlaması, Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi, İnsan Kaynağının Geliştirilmesi.

VERİ ANALİZİ

Dersin Amacı

Bilime ilişkin temel kavramları tanımak; bilimin temel özelliklerini, işlevlerini ve amaçlarını kavramak; nicel ve nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayarak yapılacak bilimsel araştırmalarda uygun yöntemi seçebilmek; veri toplama, verileri yorumlama ve raporlaştırma becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma yöntemleri nelerdir ve bu yöntemlerden hangisini nerede kullanabiliriz.

YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin yükseköğretimdeki yeni yaklaşımlara ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yükseköğretim felsefesi, geçirdiği evreler
Günümüzden geleceğe yeni yükseköğretim vizyonu
Girişimcilik ve yükseköğretim
Yükseköğretimde Ar-ge çalışmaları ve bilimsel destek
Yükseköğretim ve topluma hizmet vizyonu
Yükseköğretim ve kalite güvence sistemi
Yükseköğretim ve küreselleşme stratejileri
Yükseköğretim kurumlarının örgütsel kültürü
Öğretim üyesi yetiştirme politikalarına dayalı gelecek perspektifi
Yükseköğretim ve insan kaynakları
Yükseköğretim ve işyaşamı-sanayi işbirliği
Sivil toplum ve yükseköğretim
AB süreci ve yükseköğretime etkileri
Yükseköğretimde öğrenci ve öğrenciye dönük yeni eğitim modelleri

ROMA VE OSMANLI YÜKSEK ÖĞRENİMİNİN KARŞILAŞTIRILMA

Dersin Amacı

Yükseköğretimin tarihsel gelişimi hakkında bilgi vermek, günümüz yükseköğretiminin temellerinin ve tarihsel gelişimimin kavranmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Yükseköğretim günümüz dünyasında en önemli konular arasında yerini almıştır. Günümüzü anlamak ancak geçmişi anlamakla mümkündür. Bundan dolayı günümüz Türk yükseköğretimini anlayabilmek için de onun tarihsel arka planını anlamak zorundayız.
Türk yükseköğretiminin tarihsel arka planında iki önemli unsur yatmaktadır. Biri İslam medeniyetinin şekillendirdiği Selçuklu ile başlayan ve Osmanlılarda kemale eren sistemdir. Diğeri ise Tanzimat?tan sonra yaygınlaşan Batı tarzındaki yüksekokullardır.
Batı tarzındaki yüksekokulların temelinde ise antik Yunan ve Roma dönemleri yatmaktadır. Romalıların Hıristiyanlaşmalarıyla da bir çağ boyunca Hıristiyanlık etkisi bulunmaktadır.
Bu derste öğrencilerimize farklı iki medeniyet dairesinde gelişen iki yükseköğretim sistemini benzer ve farklı noktaları üzerinden tanıtılmaya çalışılacaktır.

YÜKSEKÖĞRETİMİN YÖNETİM VE ORGANİZASYONU

Dersin Amacı

Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, yüksek öğrenim için önemli olan yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo-klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. Ayrıca post-modernizmle beraber yeni yönetim yaklaşımları ele alınacaktır. Post-modern yönetim teorisini hazırlayan tarihi, sosyolojik, politik ve ekonomik geçmişten itibaren tüm yönetim araç ve teknikleri ders çerçevesinde uygulamalar ve Türkiye’deki yansımalar açısından ele alınacaktır.

YÜKSEKÖĞRETİMDE LİDERLİK VE GİRİŞİMCİLİK

Dersin Amacı

Öğrencilerin Yüksek Öğretim Hukukundan ve yüksek öğretimle ilgili mevzuattan haberdar ve bilgi sahibi olmaları.

Dersin İçeriği

Yükseköğretim Hakkı ve Hukukunun tanımı, kaynakları, yükseköğretim kurumları içinde ilişkiler, Yükseköğretim Hukuku kurumları, Yükseköğretimde sorumluluk, yükseköğretim personel hukuku, Yükseköğretim Teşkilat Hukuku, Yükseköğretim Faaliyet Hukuku, Yükseköğretim Teşkilat- öğrenci ilişkileri, öğrencilerin hak ve ödevleri, yükseköğretim-devlet ilişkileri.

BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi ve becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Araştırma Probleminin Belirlenmesi, Nitel araştırma teknikleri, Literatür Taraması, Nicel araştırma teknikleri, Deneysel Araştırmalar, Araştırmada veritabanları kullanımı, Veri Toplama Teknikleri, Veri Analizi, Araştırma materyallerinin kataloglanması, Araştırma Önerisi Hazırlama.

YÜKSEKÖĞRETİM HUKUKU

Dersin Amacı

Öğrencilerin Yüksek Öğretim Hukukundan ve yüksek öğretimle ilgili mevzuattan haberdar ve bilgi sahibi olmaları

Dersin İçeriği

Yükseköğretim Hakkı ve Hukukunun tanımı, kaynakları, yükseköğretim kurumları içinde ilişkiler, Yükseköğretim Hukuku kurumları, Yükseköğretimde sorumluluk, yükseköğretim personel hukuku, Yükseköğretim Teşkilat Hukuku, Yükseköğretim Faaliyet Hukuku, Yükseköğretim Teşkilat- öğrenci ilişkileri, öğrencilerin hak ve ödevleri, yükseköğretim-devlet ilişkileri.

YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM TEKNOLOJİSİ

Dersin Amacı

Yüksek öğretim düzeyinde tasarımlanacak derslerin daha etkili verimli ve çekici bir biçimde öğretilebilmesi için kullanılabilecek öğretim, ölçme değerlendirme ve rehberlik yöntem ve teknikleri ile bu yöntem ve tekniklerin işe koşulmasında kullanılacak teknolojilerle ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Eğitim teknolojisi, eğitim teknolojisinin alt boyutları, yüksek öğretim, yüksek öğretimdeki öğrenci profili ve dersler, yükseköğretimde eğitim teknolojisinin işlevi, öğrenme öğretme süreçlerinde eğitim teknolojisi örnekleri ve uygulamalar, ölçme ve değerlendirmede eğitim teknolojisi kullanımı örnekleri ve uygulama örnekleri, eğitim teknolojisi entegrasyonunun planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi.

YÜKSEKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

Dersin Amacı

Dersin öncelikli amacı öğrencilere yüksek öğretim düzeyinde açılacak bir dersin eğitim programını hazırlamaya dönük bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, yüksek öğretim düzeyinde bir ders programının gelitirilmesi, dersin hedeflerinin (öğrenme çıktılarının) belirlenmesi, içerik ve öğretim etkinliklerinin sçilmesi, derslerin işlenişi ve öğretim materyallerinin geliştirilmesi, yüksek öğretimde ölçme ve değerlendirme.
Mevcut yüksek öğretim programlarının tarihsel açıdan incelenmesi, dünyada yüksek öğretim programlarındaki gelişmeler, Bologno süreci ve yüksek öğretimde akreditasyon çalışmaları ve e-öğrenme konuları ele alınacaktır.

YÜKSEKÖĞRETİM TARİHİ

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, programa dahil olan öğrencilerin yükseköğretim kavramını tanıyarak, Dünyadaki ve Türkiye?deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yükseköğretim kavramı, Antik Yunan´da yükseköğretim, Helenistik Dönemde yükseköğretim, İslam Dünyasında Beytül Hikme ve yükseköğretim, Bir yükseköğretim kurumu olarak Selçuklu Nizamiye Medreseleri, Ortaçağ Avrupasında Şarlman ve yönetici eğitimi, Anadolu Selçukluları ve yükseköğretimde ihtisaslaşma, Bologna, Cambridge ve Oxford Üniversitelerinin Kuruluşu ve Modern Üniversitelerin Doğuşu, Osmanlıda yükseköğretim kurumu olarak Sahn-ı Seman ve Süleymaniye medreseleri, Enderun, Hümanistik düşünce ve evrensel eğitim anlayışının yaygınlaşması: Okullaşma, Darülfunun ve Türkiye´de modern yükseköğretim, 1933 Türk Üniversitelerinin Kuruluşu, 1980 sonrası Türkiye?de üniversiteler ve YÖK.

MESLEK ETİĞİ

Dersin Amacı

Meslek etiğini oluşturmaya yönelik teori ve uygulamaları kavrar.

Dersin İçeriği

Meslek etiğini oluşturma ve meslek etiğine etki eden iç v dış unsurlar, meslek etiği oluşturma yaklaşımları.