Dersler Hakkında

REHBERLİK TÜRLERİ VE İLKELERİ

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, rehberlik türleri, ilkeleri, rehberliğin kapsamı, temel işlevlerine göre rehberlik hizmetleri konusunda bireylere bilişsel yeterlik kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Hizmet alanlarına göre, problem alanlarına, öğretim basamaklarına, birey sayısına ve temel işlevlerine göre rehberlik türleri ile rehberlik anlayışını oluşturan temel ilkeler.

 

DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.

Dersin İçeriği

Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİK

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Önleyici rehberlik hizmetlerinin gereği ve önemine ilişkin duyuşsal özellik ve davranışsal beceriler kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Önleyici olmanın anlamı, gereği, önleyici rehberlik hizmetlerinin bireyin ve toplumun fiziksel ve ruh sağlığı üzerindeki etkileri.

 

PSİKOLOJİYE GİRİŞ

Dersin Amacı

Öğrencilere psikolojinin temel konu, kavram ve alt alanlarını tanıtmak; insan davranışlarının ele alınmasında nesnel ve bilimsel bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Psikoloji bilimi, psikolojide araştırma yöntemleri, yaşam boyu gelişim, öğrenme psikolojisi, davranış bozuklukları (normal dışı davranışlar), sosyal psikoloji, psikolojik testler, endüstri psikolojisi, medya ve psikoloji, sağlık psikolojisi.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİKTE NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Amacı

Bilimsel araştırmanın temel ilkelerini, metotlarını, araştırma yöntemlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmanın temel kavramları¸bilimsel araştırmanın sosyal bilimler açısından önemi, bilimsel araştırma teknik ve metotları, nitel ve nicel araştırmalar.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİK VE KRİZ YÖNETİMİ

Dersin Amacı

Psikolojik danışmanların travma konusunda bilinçli olmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Travmanın Tanımı ve Kapsamını, Travma Sonrası Stres Tepkilerini,
Travmanın Bireyler ve Aileler Üzerindeki Etkilerini kapsayan bir derstir.

 

FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ

Dersin Amacı

İnsan fizyolojisi ve psikolojisi etkileşim halindedir, bu etkileşimleri anlayabilmek için kontrol sistemleri olan sinir ve hormon sistemlerinin yapısı, işleyişi ve bunların insan psikolojisi ve öğrenme üzerindeki etkilerinin açıklanılması amaçlanmıştır. Öğrenme, fiziksel uyarımlar sonucu beyinde oluşan biyokimyasal bir değişmedir. Beynin nasıl öğrendiğini anlamak için, beynin temel yapısını ve fizyolojisini anlamak gereklidir.

Dersin İçeriği

Bilginin bir veri olarak alınması, işlenmesi ve kaydedilmesi sürecinde sinir hücrelerinde ve beynin bölümlerinde meydana gelen olayların ve bunlara etki eden faktörlerin incelenmesi. Beynin yapısı ve işlevleri, Öğrenmenin fizyolojisi, Beyin ve öğrenme, Beynin bilgiyi işlemesi, Çocuklarda nöron gelişimi, Öğrenme ve akılda tutma, Öğrenmede duyguların rolü, Stres ve baskı öğrenmeyi nasıl etkiler? Düşünme becerileri ve öğrenme, Etkili öğrenme nasıl gerçekleştirilebilir? Öğrenmenin biyolojisi, Nöronların yapısı ve uyarıların işlenme mekanizması, Beyin lobları ve işlevleri, Beyin kimyası, davranışları etkileyen nörotransmitterler, Zenginleştirilmiş ortamlar ve beyin, Dikkatin biyolojisi, Öğrenme ve düşünme süreçlerinde duyguların rolü, Öğrenme ve bellek işlevlerinde hormon sistemlerinin rolü, Bellek ve anımsama, Güdülenme ve ödüller, Stres ve baskı öğrenmeyi nasıl etkiler? Etkili öğrenme nasıl gerçekleştirilebilir?, Toplumsal çevrenin öğrenme açısından önemi.

 

SOSYAL PSİKOLOJİ

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİK VE STRES YÖNETİMİ

Dersin Amacı

Ruh Sağlığını koruma ve sürdürme, Kaygı ve stresle başa çıkma becerilerinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Psikolojik Kuramlara Göre İnsan Doğası, Ruh sağlığının tarihi, Tedavi yaklaşımları, Kültürel açıdan Ruh sağlığı,, Ruh Sağlığı ve kişilik, Ruh sağlığı ve benlik, Ruh sağlığını koruma, Ruh sağlığını zenginleştirme, Ruh sağlığını sosyal eğitsel ve mesleki yaşama olan yansımaları, Ruh sağlığı düzeyini testler, görüşme ve davranışsal olarak test etme Vücudumuz ve Stres, Zihinsel Boyut, Duygular ve Limbik Sistem, Duygu Yönetimi ve Stres Yönetimi Stratejileri.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİKTE BİREYİ TANIMA

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bireyi tanıyarak onun kendisini tanımasına yardım etmektir.

Dersin İçeriği

Bireyi tanıma, bireyi tanımanın amacı, bireyin tanınması gereken yönleri, bireyi tanımanın ilkeleri, bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması, bireyi tanıma tekniklerini tanıma, uygulama ve sonuçların değerlendirilmesi.

 

ÖNLEYİCİ BİREYSEL REHBERLİK

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireysel rehberlik uygulamalarının önleyici olarak işlev görmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öz güven geliştirme etkinlikleri, atılganlık eğitimi etkinlikleri, sosyal beceri etkinlikleri, kendini ifade edebilme etkinlikleri, karar verme ve problem çözme etkinlikleri.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİKTE AİLE DİNAMİĞİ

Dersin Amacı

Bu dersin amacı aile ve evlilik ile ilgili dinamikler hakkında bilişsel ve duyuşsal yeterlik kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Aile ve evlilik yapısı, dinamiği, aile ve evlilik danışmanlığı kuramları.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİKTE PSİKOLOJİ KURAMLARI

Dersin Amacı

Psikolojik danışma kuramları hakkında temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Psikolojik danışma teknikleri ve psikolojik danışma kuramları, psikolojik danışma akımları.

 

ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarını, döneme özgü gelişimsel sorunları ve uyum sorunlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

 

ÖNLEYİCİ GRUP REHBERLİK UYGULAMALARI

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, grup rehberlik etkinlikerini önleyici hizmetler olarak uygulayabilecek düzeyde bilgiye ve beceriye sahip olmaktır.

Dersin İçeriği

Süpervizyon yönetiminde lider olarak yapılandırılmış bir grubu yönetmek. Yardımcı lider olmak ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmek.

 

ÖNLEYİCİ REHBERLİKTE SOSYAL BECERİLER EĞİTİMİ

Dersin Amacı

Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modelleri, teknikleri, ölçülmesi ve değerlendirilmesinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Önleyici rehberlikte sosyal becerilerin tanımı ve sosyal beceri eğitiminin gerekliliği, sosyal beceri modelleri, sosyal beceriler ve yeterlikler, sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması, sosyal beceri eğitimi örnekleri, sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler, sosyal beceri eğitiminde ölçülmesi.