EĞİTİMDE KALİTE ARAYIŞLARI
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, kalite kavramı ve eğitime etkisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş, toplam kalite yönetimi, formal liderliğin okuldaki ilkeleri, sosyal bağlamda başarı, demokratik eğitim, eğitimde fırsat eşitliği, eğitimde akreditasyon, okullarda kalite uygulamaları, eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar, etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş. |
OKUL YÖNETİMİ
Dersin Amacı | Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersin İçeriği | Yönetim bilimi, eğitim ve okul yönetimi, okul yönetiminde rol oynayan ögeler, okulda yönetim süreçleri (örgütleme), okulda yönetim süreçleri (karar verme, iletişim), okulda yönetim süreçleri (eşgüdümlüme, planlama), okulda yönetim süreçleri (etki, değerlendirme), eğitim programının yönetimi, öğrenci hizmetlerinin yönetimi, insan kaynaklarının yönetimi, genel hizmetlerin yönetimi, okul-çevre ilişkileri, okul yöneticisinin davranışı. |
EĞİTİM YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Dersin Amacı | Yönetimde çağdaş yaklaşımların önemini kavrayabilme ve yönetimde çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme. |
Dersin İçeriği | Yönetim ve eğitim yönetimi, yönetimde teknoloji kullanımı, yönetim bilgi sistemleri(ilsis), toplam kalite yönetimi, Avrupa birliği ve Türk eğitim sistemi, kriz yönetimi ve eğitim örgütleri, değişim yönetimi, stratejik yönetim ve planlama. |
EĞİTİM YÖNETİMİNDE VERİ ANALİZİ VE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Dersin Amacı | Araştırma teknikleri ve nasıl analiz edileceğini bilen ve bunları uygulayabilen yüksek lisans öğrencileri yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde araştırmanın temel felsefesi, araştırma problemleri geliştirme ve uygun araştırma teknikleri geliştirme, frekans dağılımı, korelasyon, regresyon ve varyans analizi teknikleri, parametric testlerin önemi, non-parametric testlerin önemi, ki-kare test, eğitimde araştırma projelerini geliştirmede kuramsal çerçevenin kullanılması, uygulamalar. |
EĞİTİM YÖNETİMİNİN KURAMSAL TEMELLERİ
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin yönetimin temel kavramları bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Yönetimin Temel Kavramlarına Giriş, Klasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Neoklasik Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Modern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Postmodern Yönetim Teorisinin Temel Varsayımları, Örgüt ve Birey, Yönetim Teorisi, Genel Hizmetlerin Yönetimi, Parasal Kaynağın Yönetimi, Öğrenci Kaynağının Yönetimi, Eğitim Programlarının Yönetimi. |
EĞİTİM DENETİMİNİN KURAMSAL TEMELLERİ
Dersin Amacı | Eğitim yönetimi ve denetimi yüksek lisans öğrencilerinin eğitim denetiminin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlama. |
Dersin İçeriği | Denetimin tanımı ve kapsamı, denetimin tarihsel gelişimi, müfettiş nitelikleri, eğitim denetiminin kavramları, inceleme ve araştırma yapma, rehberlik, mesleki yardım ve işbaşında yetiştirme, kurum teftişi, ders teftişi, teftişte değerlendirme ve soruşturmalar. |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Dersin Amacı | Bilime ilişkin temel kavramları tanımak; bilimin temel özelliklerini, işlevlerini ve amaçlarını kavramak; nicel ve nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayarak yapılacak bilimsel araştırmalarda uygun yöntemi seçebilmek; veri toplama, verileri yorumlama ve raporlaştırma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ NELERDİR VE BU YÖNTEMLERDEN HANGİSİNİ NEREDE KULLANABİLİRİZ |
EĞİTİM YÖNETİMİNİN YASAL TEMELLERİ
Dersin Amacı | Eğitim yönetiminin yasal ve yönetsel dayanaklarını anlama ve temel olarak kullanma. |
Dersin İçeriği | hukuk ve yönetim hukuku kavramları, yönetim hukukunun kaynakları, yönetimde hak ve görev kavramları, çevre hakkı ve kyoto sözleşmesi, çocuk hakları ve insan hakları evrensel beyannamesi, öğretmenlerin idari ve yargısal denetim süreci, Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar, Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri, Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri. |
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ
Dersin Amacı | Örgüt sosyolojisinin önemini anlama |
Dersin İçeriği | Örgüt Sosyolojisi Kavramı, Örgüt sosyolojisinin tanımı, Toplum ve sosyoloji, Eğitim örgütleri ve sosyolojik özellikleri, Örgütsel norm ve değerler,Örgütsel sosyalleşme kavramı, Örgütsel sosyalleşme stratejileri, Örgütsel sosyalleşmenin aşamaları, Örgütsel sosyalleşme yaklaşımları, Örgütsel bağlılık, Örgütsel vatandaşlık, İş doyumu ve motivasyon, Örgütsel değişmenin dinamikleri |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dersin Amacı | Yönetimde insan kaynağının önemini kavrayabilme ve insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilme. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynaklarına Giriş,İnsan Kaynakları Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgi Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Teknoloji,Yönetime Katılma,Kariyer Yönetimi ve Planlaması,Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi,İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. |
ÖĞRETMEN PERFORMANS YÖNETİMİ
Dersin Amacı | Performans değerlendirme kavramını, yöntem ve tekniklerini bilir. |
Dersin İçeriği | Performans, performans değerlendirme, performans yönetimi kavramları, Öğretmen performansının yönetimi, Öğretmen performansının geliştirilmesi, Öğretmen performansının geliştirilmesi, Türkiyede öğretmen değerlendirilmesinin yasal dayanakları ve öğretmen değerlendirme, Performans değerlendirmede Karşılaştırma, derecelendirme ve kritik olaylar yöntemleri, Performans değerlendirmede kullanılan yöntemler, Performans değerlendirme hataları, Performans değerlendirme sonuçlarının kullanılması. |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütün, örgüt iklimi, örgüt kültürü ve örgütsel davranışın temel amaçlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş, toplam kalite yönetimi, formal liderliğin okuldaki ilkeleri, sosyal bağlamda başarı, demokratik eğitim, eğitimde fırsat eşitliği, eğitimde akreditasyon, okullarda kalite uygulamaları, eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar, etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş. |
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM YÖNETİMİ
Dersin Amacı | Eğitim Yönetimi ve Denetimi yüksek lisans öğrencilerinin farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini tanımalarını sağlamak böylece öğrencilere eleştirel bir bakış açısı kazandırmak |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı,Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi,Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri,Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci,Merkezi Yönetim Odaklı Eğitim Sistemleri (Türk Eğitim Sistemi),Fransız Eğitim Sistemi,Yerel Yönetim Odaklı Eğitim Sistemleri (İngiliz Eğitim Sistemi),A.B.D. ,Alman,Norveç,Finlandiya ve Japon Eğitim Sistemleri |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE DUYGUSAL ZEKÂ
Dersin Amacı | Zeka ve duygusal zeka hakkında bilgi sahibi olma ve duygusal zekanın eğitim yönetimindeki öneminin farkında olma. |
Dersin İçeriği | Zekâ Kavramı, Zekâ Kavramının Tarihi Gelişimi, Çoklu Zekâ, Duygusal Zekâ, Duyguları Anlama, Duyguları Yönetme, Duyguları Harekete Geçirme (Motivasyon), Empati, Sosyal Becerilerde Uzmanlaşma, Duygusal Zekâyı Geliştirmenin Gereği, Yetişkinlerin Sosyal ve Duygusal Yeterlikleri, Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme, Liderlik ve Duygusal Zekâ, Örgütlerde Duygusal Zekâyı Geliştirme Uygulamalarına İlişkin Örnek Olaylar. |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE BİLGİ YÖNETİMİ
Dersin Amacı | Eğitim örgütlerinde veri ve bilgi kavramlarının farkında olunulması ve bilginin etkili yönetiminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Veri, bilgi, bilginin sınıflanması, bilgi toplumu kavramı, bilginin sosyal, kültürel ve ekonomik tanımları, örgütsel bilginin özellikleri, bilginin yönetimi, bilginin elde edilmesi ve değerlendirilmesi, bilgi yönetiminin öğeleri, bilgi yönetiminin ilkeleri, bilgi yönetiminin süreçleri, bilgi yönetiminde insan ve teknoloji unsurları |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ
Dersin Amacı | Türk Eğitim Sistemini tanır ve Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının çözümüne ilişkin duyarlılık geliştirir. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve eğitim sistemi kavramları, eğitim sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, eğitim sisteminin görevleri, Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkeleri, Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısı¸ Türk eğitim sistemini düzenleyen esaslara göre eğitimin ilkeleri, Türk eğitim sisteminin nicel durumu, Türk eğitim sisteminin nitel durumu¸ Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme, Türk eğitim sisteminde yönetici, uzman ve denetici yetiştirme, Türk eğitim sisteminde fırsat eşitliği, Türk eğitim sisteminin finansmanı, Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi. |
EĞİTİM POLİTİKALARI VE STRATEJİ GELİŞTİRME
Dersin Amacı | Eğitim Politikaları ile ilgili duyarlılık kazanabilme, |
Dersin İçeriği | Eğitim politikaları ve bu politikaların bireysel, toplumsal etkileri. Eğitim politikaları ve değişim ilişkisi, eğitim politikaları ile ilgili araştırmalar ve strateji geliştirme |
ÖRGÜTSEL KİŞİLİK
Dersin Amacı | Yaşayan sistemler olarak örgütlerin de kişilik geliştirdiğini fark ettirebilme. Sağlıklı örgütsel kişiliğin örgüt amaçlarına ulaşmadaki öneminin farkındalığını sağlama. |
Dersin İçeriği | Kişilik, örgütsel kişilik, örgüt kültürü, örgüt iklimi, örgütlerde sağlıklı ve sağlıksız kişilik, örgütsel amaçların yapılanma ve kişilik üzerindeki etkileri |
ALTERNATİF OKUL SİSTEMLERİ
Dersin Amacı | Geleneksel okullara yapılan eleştiriler, eğitimcileri yeni ve alternatif uygulamalara yöneltmiştir. Ders kapsamında, bu alternatif uygulamalar anlatılacak ve alternatif eğitim sistemleri hakkında farkındalık sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Türk Eğitim Sistemi, Avrupadaki Bazı Eğitim Sistemleri, Ev Okulları, Montessori Okulları, Waldorf Okulları, Charter Okulları, Mıknatıs Okulları ve Paideia Okulları, Küçük Okullar, Sanal Okullar, Summer Hill Okulları, Sudbury Vadisi Okulları, Cyber Okulları. |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE LİDERLİK
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin liderlik tanımları ve liderlik türleri hakkında bilgi sahibi olma ve eğitim örgütlerinde liderlik kavramını bilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Liderlik kavramı, liderlik yaklaşımları(özellikler yaklaşımı), liderlik yaklaşımları(davranışsal yaklaşımı), liderlik yaklaşımları(durumsal yaklaşımı), liderlikte yeni paradigmalar (öğretimsel liderlik), kültürel liderlik, süper liderlik, moral liderlik, dönüşümcü liderlik¸ vizyoner liderlik, liderlik araştırmaları. |
PROJE KÜLTÜRÜ VE YÖNETİMİ
Dersin Amacı | Proje tiplerini öğrenme ve proje yazma |
Dersin İçeriği | Proje nedir, Leonardo da vinci- Erasmus- Grundtvig- Tübitak projeleri yazma |
EĞİTİM EKONOMİSİ VE PLANLAMASI
Dersin Amacı | Eğitimle ekonomi ve planlama arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. |
Dersin İçeriği | Eğitim planlamasi ve ekonomisi ile ilgili temel kavramlar, eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkinma üzerindeki etkileri¸ eğitim ve ekonomik büyüme arasindaki ilişki; eğitimin verimlilikle olan ilişkisi, eğitim ekonomisi insan sermayesi kuramlari, eğitimin dişsalliklari; maliyet-etkililik analizi¸ eğitim planlamasinin amaçlari; eğitim planlamasi ve yöntemleri¸ eğitimde planlama modellerinin kullanimi, eğitim planlamasinda nicelik sorunu, eğitim ekonomisi kuramlari, eğitimde maliyet ve harcamalar; eğitimin finansmani ve kalkinma, eğitim planlamasinin demografik yönleri, türkiye´de eğitim planlamasinin yönetimi. |
DENETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri, eğitim denetiminin temelleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Denetimin Amaç ve Kavramları, Eğitim Denetimin Amaçları, Eğitim Denetiminin Özel Yönleri, Eğitim Denetimi Rolleri,Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutları, Denetim Uygulamaları |
ÖRGÜT GELİŞTİRME
Dersin Amacı | Örgüt geliştirme yaklaşımını tanıyıp analiz edebilmek. |
Dersin İçeriği | Örgüt Geliştirmenin Kapsamı Amaçları, Örgüt Geliştirme Süreci, Örgüt Yapısına Yönelik Müdahale Teknikleri, Örnek uygulamalar |
ÖRGÜTLERDE PSİKOLOJİK ŞİDDET *
Dersin Amacı | Bu ders ile psikolojik şiddet uygulamalarına farkındalık yaratma, başa çıkma ve olumsuz örgütsel etkilerini ortadan kaldırma amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Şiddet ve psikolojik şiddet kavramı, psikolojik şiddetin nedenleri, psikolojik şiddet ve çatışma arasındaki ilişki, zorbanın ve mağdurun genel karakteristik özellikleri, psikolojik şiddetin örgütsel davranışa etkileri, örgüt kültürü ve iklimine etkisi, psikolojik şiddetin örgütsel iş doyumuna etkisi ve örgütsel adanmışlığa etkisi. |
OKUL KÜLTÜRÜ VE YÖNETİMİ
Dersin Amacı | Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersin İçeriği | Örgüt Kültürü Kavramı ve Boyutları, Eğitim ve Okul Yönetimi, okul yönetiminde rol oynayan ögeler, okulda yönetim süreçleri, , eğitim programının yönetimi, öğrenci hizmetlerinin yönetimi, insan kaynaklarının yönetimi, genel hizmetlerin yönetimi, okul-çevre ilişkileri, okul yöneticisinin davranışı ve Okul Yönetiminde Liderlik. |
ÖRGÜTSEL DEĞİŞME VE YENİLEŞME
Dersin Amacı | Örgütsel değişme ve yenileşme kavramları hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersin İçeriği | Örgütsel değişim süreci ve doğası, Örgütsel değişim süreci ve bireyi anlama, Örgütsel değişime neden olan iç ve dış dinamikler, Örgütsel değişime karşı direniş kaynakları, Değişim yönetimi stratejileri, Yenilik kavramı, Yenilik yönetimi. |
OKUL KURMA VE GELİŞTİRME
Dersin Amacı | Dersin amacı eğitim yönetimi ve denetimi öğrencilerinin, eğitim sisteminin en önemli örgütü olan okulun yapısının nasıl oluşturulacağını ve okulun mevcut yapısının nasıl geliştirileceğini kavrama |
Dersin İçeriği | Okul nedir, mevcut okulların bölümleri nelerdir, okul kurmada dikkat edilmesi gereken hususlar, okul yöneticisinin rolleri nelerdir, okul yöneticisi nasıl lider olabilir, çağdaş okulların temel özellikleri nelerdir, okulda güç kavramı ve etkisi, demokrasi ve okul yönetimi, serbestçi okul yönetimi nasıl olmalıdır, okul geliştirme neden önemlidir, okulu geliştirirken nelere dikkat etmelidir, okulda değişim kavramı, okulda vizyon ve misyon belirleme, okulda yeni sistem ve değerleri benimsetme. |
OKUL ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Dersin Amacı | Okul-çevre ilişkilerini tanıyıp analiz etme. |
Dersin İçeriği | Çevre ve okul çevresi, okul- çevre arasinda iletişimin kurulmasi, çevrenin eğitimle ilgili ihtiyacinin belirlenmesi ve giderilmesi, okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katilma, baski gruplarinin-gönüllü kişi ev kuruluşlarin etkisi, çevrenin eğitimi desteklemeye özendirilmesi |
ÖRGÜTSEL ŞEBEKELER
Dersin Amacı | Örgütün informal yapısının formal yapı kadar önemli olduğuna ilişkin farkındalık kazandırma. Örgüt içi şebekelerin etkili bir şekilde yönetimi bilgisini kazanabilme. |
Dersin İçeriği | Örgüt yapısı, resmi yapı, gayrı resmi yapı, örgüt içi iletişim ve işbirliği, örgütsel sermaye, örgüt içindeki gizli liderler, örgüt içi grupların ve grup dışında kalanların etkili yönetimi |
GÜVENLİ OKUL
Dersin Amacı | Güvenli okul oluşturmaya yönelik teori ve uygulamaları kavrar. |
Dersin İçeriği | Güvenli okul oluşturma ve okul güvenlik planı, okul güvenliğine etki eden iç ve dış unsurlar, güvenli okul oluşturma yaklaşımları, kriz yönetimi |
UZMANLIK ALANI (YL)
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimsel ağırlıklı literatür taramasının nasıl yapılabileceği, güncel veya teknolojik bilgiye nasıl ulaşılabileceği ve bu amaçla ilgili veri tabanlarının ne şekilde ve nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceği hususlarında öğrencilerin bilgi edinme ve uygulama becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Literatür taraması, literatürde mevcut bilgi ve belgelere ulaşım, veri tabanları, veri tabanı kullanım ilkeleri ve anahtar kelimelerin seçimi olarak sayılabilir |