Dersler Hakkında

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

Dersin Amacı 

Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek

Dersin İçeriği 

Eğitim programlarını tanıma, eğitim programında hedef ve amacın önemi, eğitim programlarının etkili organize edilmesi, eğitim programının oluşturulması, eğitim programı hazırlama basamakları, eğitim programı hazırlamada alternatif yaklaşımlar, eğitim programlarına farklı bakış açıları ve yeni programın eleştirisi.

 

EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME

Dersin Amacı 

Bir eğitim programın bütün boyutları ile nasıl değerlendirileceği, bu süreçte araştırılması gereken problemler, verilerin toplanması, analizi ve sonuçların programı geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi yeterliklerini kazanabilme.

Dersin İçeriği 

Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar, değerlendirme türleri ve modelleri, araştırma yöntemleri ve uygulama.

 

EĞİTİM, REFORM VE SOSYAL DEĞİŞME

Dersin Amacı 

Bu dersin öncelikli amacı eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki karşılıklı ilişkileri ele almaktır. Tarihi süreç içerisinde eğitimde reform çabaları, öğretmenlerin sosyal değişmedeki rolleri, eğitimde değişimin engelleri, sosyal değişmede eğitimin rolü konusunda öğrencilere bilgi ve deneyimler kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği 

Eğitim ve toplumsal değişme ilişkileri, eğitimin ve öğretmenlerin toplumsal değişme sürecindeki etkileri, eğitim reformlarının başarısızlık nedenleri, dünden bugüne Türk eğitim tarihindeki eğitim reformlarının genel bir değerlendirmesi ele alınacaktır.

 

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Amacı 

Bilimsel araştırmaları okuyabilmek, planlayabilmek ve yürütebilmekle ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği 

Bilim, bilimsel araştırma kavramları, Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Bilimsel araştırmanın aşamaları, Nitel araştırma teknikleri, Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması, Nicel araştırma teknikleri, Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları.

 

ÖĞRENME ÖĞRETME SÜREÇLERİ

Dersin Amacı 

İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açsında doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme.

Dersin İçeriği 

İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri.

 

KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM

Dersin Amacı 

Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar.

Dersin İçeriği 

Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, A.B.D. İngiliz, Alman, Norveç, Finlandiya, İtalya, İspanya, Portekiz ve Japon Eğitim Sistemleri

 

SOSYOLOJİK DÜŞÜNME VE YÖNTEMİ

Dersin Amacı 

Dersin amacı, sosyal yapı içinde sosyolojik farkındalığın öğretilmesidir.

Dersin İçeriği 

Sosyolojik düşünmenin kavramsal çerçevesi, sosyolojideki temel kavramlar, sosyolojinin gerçekleştirmeye çalıştığı amaçlar, bireyin toplum içindeki yeri, toplumsal sınıflar, sosyal olaylar, toplumsal kurumlar, birlikler, yerleşim yerleri ve biçimleri, nüfus, kültür.

 

PROGRAM GELİŞTİRME UYGULAMALARI

Dersin Amacı 

Öğrencilerin eğitim programı geliştirmelerini ve öğretim planlarını hazırlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği 

Eğitim programı hazırlamada; hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının planlanması ve oluşturulması, plan türlerine uygun planların hazırlanması.

 

SOSYAL ANTROPOLOJİ

Dersin Amacı 

Sosyal antropolojinin bilim içindeki yerini ortaya koyarak alanını, genel kavramlarını ve konularını tanıtmaktır.

Dersin İçeriği 

Bilim ve bilimsel düşünüşün temelleri, toplumsal bilimler ve antropoloji, fiziksel antropolojinin gelişimi, kültürel antropoloji, ırk tanımı ve ırk inanışlarının gelişimi, ırklar, ırkların farklı özellikleri, kültür, toplumsal yapı, sosyal antropolojiye giriş, Antropolojinin kapsamı ve çeşitli dalları, İnsanlık tarihinden çeşitli kesitler: Bilimin ve bilimsel düşünüşün gelişimi, Antropolojide temel ekoller, Evrimci ekol, Yayılımcı ekol, Üç ana kültür bölgesi, Güneybatı Asya neolitik kültürü, Güneydoğu Asya neolitik kültürü, Yeni dünya neolitik kültür bölgesi, Fonksiyonalistler (İşlevci okul) ve kültür kavramı, İnsan ve kültür, Tüm antropoloji psikolojiktir, İlkel halkların psikolojisi, Psikanalitik antropoloji, Kültür ve kişiliğin biçimlenişleri, Temel ve tipik kişilik, Ulusal karakter incelemeleri, Kültür ve kişilikte kriz, Kültürler arası korelasyon, Sosyal yapı ve kişilik, Davranışa odaklanma, Bilişsel antropoloji, Şamanlar alternatif durumlar ve şizofreni, Duyular ve benlik, Bazı yeni yaklaşımlar.

 

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Amacı 

Bu dersin amacı, eğitim alanında nitel araştırmalar yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği 

Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nitel araştırmalar, nitel araştırmaların planlanması, yürütülmesi ve raporlaştırılması.

 

EĞİTİM PROGRAMI TEORİLERİ

Dersin Amacı 

Bu dersin amacı eğitim ile ideoloji, sosyal sınıf, etnik köken, ekonomi, kültür ve cinsiyet arasındaki ilişkileri ortaya koymak ve Yeni eğitim sosyolojisi adı altında gelişen eleştirel pedagoji, örtük program, ekonomik ve kültürel yeniden üretim, eğitimdeki eşitsizlikler ve toplumsal cinsiyet konularını öğrenciler ile birlikte ele alıp tartışmaktır. Eğitim programları ile ilgili post-modernist yaklaşımlar incelenecektir.

Dersin İçeriği 

Eleştirel pedagogy, örtük program, ekonomik ve kültürel yeniden üretim teorileri, eğitim ve sosyal sınıf ilişkileri, eğitimde fırsat eşitsizliği, cinsiyetçilik ve eğitim programları ile ilgili post-modernist görüşler.

 

ÇAĞDAŞ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NİN SORUNLARI

Dersin Amacı 

Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarını belirleyebilme ve belirlemiş olduğu sorunlara çözüm önerileri oluşturabilme.

Dersin İçeriği 

Aile içi eğitim ve sorunları, okul öncesi eğitimindeki sorunlar, ilköğretimdeki sorunlar, ortaöğretimin sorunları, mesleki ve teknik eğitimdeki sorunlar, yükseköğretimdeki sorunlar, öğretmenlerin yetiştirilmesindeki sorunlar, yaygın eğitimin sorunları, hizmet içi eğitimin sorunları, özel öğretimin sorunları, seçme sınavları (SBS, YLS) ve ortaya çıkardığı sorunlar.