Dersler Hakkında

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Amacı

Araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi, bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri, araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması, kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanma, araştırmanın (bildiri,makale, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı, araştırmada internetin rolü, deneysel verilerin elde edilmesi ve yorumlanması, hata ve istatiksel analiz.

 

İLKÖĞRETIMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Dersin Amacı

Bir sınıf öğretmeninin; Türkçe derslerinin etkin bir şekilde nasıl yapılması gerektiği ve öğrencilerinin anlama süreçlerini kolaylaştıracak bilgi birikimini elde etmesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste, okuma, yazma, dinleme, konuşma ve görsel okuma kavramları, bu kavramların etkili bir şekilde kazanılması ve geliştirilmesi: anlama, anlama teori ve yöntemleri, okuma yazmaya hazır oluşluk, Türkçe Öğretimi Programı ve yöntemleri, bilgi çağında okuryazarlık, metinler arası okuma, sorular, okuma yazma materyalleri vb. konular üzerinde durulacaktır.

 

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Dersin Amacı

Hayat Bilgisi öğretimi ile ilgili gerekli bilgileri öğrenebilme.

Dersin İçeriği

Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiyede Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları. Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram v.b. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi.

 

BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, veri ve istatistik ile ilgili kavramları açılayabilmek, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapabilmek ve araştırma yöntemine, veriye uygun analizlerini yapabilmek.

Dersin İçeriği

Veri ve istatistikle ilgili temel kavramlar, betimsel ve kestirisel istatistikler, normal dağılımın incelenmesi, analizlerin yapılması, analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlaştırılması.

 

İLKÖĞRETİMDE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ

Dersin Amacı

Fen alanına ve özellikle fen ve teknoloji dersi öğretimine yönelik olumlu tutum geliştirmek. Fen, teknoloji, bilimsel okuryazarlık, fen alanına yönelik tutumlar, fen ve teknoloji öğretimi programı vb. temel kavramları kavramak. İlköğretim düzeyinde fen ve teknoloji derslerinin amaçlarını kavramak. Fen ve teknoloji öğretimi dersinde öğretmenin sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavramak.İlköğretim düzeyinde çocukların (7–12 yaş) zihinsel gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre fen teknoloji dersinin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazanmak.

Dersin İçeriği

Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen teknoloji toplum çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen  öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya’daki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen  öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel  süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar.

 

MATEMATİK ÖĞRETİMİ

Dersin Amacı

İlköğretim matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini öğrencilere aktarmak, bu yöntemlerin güçlü ve zayıf yönlerini göstermek.

Dersin İçeriği

Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme; problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.) konularını kapsar. Ayrıca konularla ilgili makale ve araştırmaların okunması ve sunulmasını içerir.

 

OKUL YÖNETİMİ VE KÜLTÜRÜ

Dersin Amacı

Okul yönetimi ve okul yönetiminde karşılaşılabilecek yönetim kavramları hakkında bilgi sahibi olma.

Dersin İçeriği

Örgüt Kültürü Kavramı ve Boyutları, Eğitim ve Okul Yönetimi, okul yönetiminde rol oynayan ögeler, okulda yönetim süreçleri, , eğitim programının yönetimi, öğrenci hizmetlerinin yönetimi, insan kaynaklarının yönetimi, genel hizmetlerin yönetimi, okul-çevre ilişkileri, okul yöneticisinin davranışı ve Okul Yönetiminde Liderlik.

İLKÖĞRETİMDE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ

Dersin Amacı

Sosyal bilgilerin anlamı, tarihi, felsefi ve pedagojik temellerini tanıtmak. Türkiye’de ve Dünyada Sosyal bilgiler dersinin tarihsel gelişimini açıklayabilme, sosyal bilgiler öğretim programının kazanım, beceri, kavram v.b. özellikler yönünden inceleyebilme, sosyal bilgiler öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilmek.

Dersin İçeriği

Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, sosyal bilgiler alanının temel amaçları ve temel becerilerini, sosyal bilgiler alanında temel temalar ve alanları, sosyal bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, sosyal bilgiler öğretim programının incelenmesi. Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar. Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi ile Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar.

 

ÖĞRENME KURAMLARI

Dersin Amacı

Farklı öğrenme teorileri ve öğretme yaklaşımları ve farklı öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerinin özellikleri ve uygulamaya aktarma konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Farklı öğrenme teorileri ve öğretme yaklaşımları ve farklı öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerinin özellikleri ve uygulamaya aktarma konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirmek. Farklı öğrenme stratejilerini açıklayabilme, Farklı öğrenme teorilerini sınıf ortamına uyarlayabilme, farklı öğrenme teorilerini açıklayabilme, Öğrenme metod, teknik, strateji, stil, model ve yaklaşımını açıklayabilme.

 

İLKÖĞRETİMDE OKUL ÇEVRE İLİŞKİLERİ

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının, bireylerin eğitiminde önemli bir yere sahip olan çevre değişkenine gereken önemi göstermesini ve eğitimcilere aileler ile birlikte öğrencilerin gelişimini sağlamaları doğrultusunda bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Okulun toplumsal özelliği, okulun toplumsal çevresi, okulda demokratik değerler, okul yönetiminde halkla ilişkiler, okul çevresinin baskı grupları, okul-çevre ilişkilerinde iletişim, okul -çevre iletişiminde karşılaşılan sorunlar, okul -veli ilişkileri.

 

VATANDAŞLIK EĞİTİMİ

Dersin Amacı

Vatandaşlık  eğitimi programının amacı, , bilgi edinme, uygulama ve bilginin öneminin  farkında olma, bilgi çağının özellikleri, etkili iletişim, kritik düşünme, problem çözme, demokrasi,  insan hakları ve değerler eğitimidir.

Dersin İçeriği

Türkiye Cumhuriyeti devletinin temel ilkelerini kavrar ve içselleştirir, —Vatandaşlık hak ve sorumluluklarını bilir, —Ailede, okul ve toplumun demokratik değerlerini özümser, —İnsan haklarının bütün insanlar için gerekli olduğunu ve bu hakların doğuştan gelen vazgeçilmez, devredilmez ve dokunulmaz haklar olduğu bilinci kazanır. —İnsan haklarının korunması ve bunu yaşamına uygulayabilecek donanıma sahip olur

 

UZMANLIK ALANI  (YL)

Bu dersin amacı, bilimsel ağırlıklı literatür taramasının nasıl yapılabileceği, güncel veya teknolojik bilgiye nasıl ulaşılabileceği ve bu amaçla ilgili veri tabanlarının ne şekilde ve nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceği hususlarında öğrencilerin bilgi edinme ve uygulama becerisi kazanmasını sağlamaktır.

Literatür taraması, literatürde mevcut bilgi ve belgelere ulaşım, veri tabanları, veri tabanı kullanım ilkeleri ve anahtar kelimelerin seçimi olarak sayılabilir