Dersler Hakkında

DİL EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

Dersin Amacı

Çağdaş öğretim yaklaşımları üzerine yapılacak çalışmalar ışığında öğrencilerin, kendi sınıf içi öğretim uygulamalarını değerlendirmeleri ve öğretim ortamlarına uygun olarak geliştirecekleri ders tasarımlarıyla İngilizce öğretimi alanına katkıda bulunmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1990´lara değin yaygın biçimde kullanılan yöntem ve yaklaşımların tarihsel ve eleştirel biçimde ele alınması ve iletişimsel dil öğretimi geleneği içinde yer alan içerik odaklı ve görev odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi dil öğretimindeki güncel konular üzerinde durulacaktır.

 

VERİ ANALİZİ

Dersin Amacı

Bu ders üniversitelerin en önemli işlevlerinden biri olan bilimsel bilgi üretme yöntemlerinde öğrencilerin ihtiyaç duyacağı becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerin bilimsel araştırma, araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi ve becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Araştırma, bilim, bilimsel yöntem kavramları, araştırma problemi ve hipotezler, araştırma modelleri, veri toplama yolları, veri analiz teknikleri, raporlaştırma ve kaynakça gösterimi.

 

ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Dersin Amacı

Yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemlerinin ve tekniklerinin öğrenmesini ve uygulamasını sağlamak; öğrencilerin yüksek lisans tez yazımına hazırlanmaları amacıyla küçük çapta araştırma ödevi yapmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bilim ve temel kavramları (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgileri, bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşleri, problemi, araştırma modelini, evren ve örneklemi, verilerin toplanmasını ve veri toplama yöntemlerini (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesini, analizini, yorumlama ve raporlaştırmayı içerir.

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Dersin Amacı

Yabancı bir dilin öğretimi ile ilgili yapılacak ölçme ve değerlendirme alanında hem teorik hem de pratik uygulamaları kapsamaktadır. Öğrencilerin, öncelikli olarak dil yeterliliği ve dil gelişimi ile ilgili temel kavram, yöntem ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler ders programının sonuna kadar aşağıdaki konularda yeterlilik kazanacaklardır:
1. Yabancı dil eğitiminde yapılacak ölçme değerlendirme kavramları
2. Dil gelişimini takip etmek amacı ile yapılacak ölçme ve değerlendirme ile ilgili yöntem ve uygulamaların analizi
3. Belirli öğrenci grupları için değişik ölçme ve değerlendirme araçlarının hazırlanması uygulanması ve değerlendirilmesi
4. Ölçme aracının geçerlilik ve güvenirlik amaçlı istatistik analizlerinin yapılması
5. Ölçme aracının madde analizinin yapılması
6. Sınav dışında kalan alternatif değerlendirme yöntemleri

 

UYGULAMALI DİL BİLİMİ

Dersin Amacı

Bu dersin amacı dersi alacak Yüksek Lisans öğrencilerinin dillerin biçimi ve kullanımı arasındaki ilişkileri anlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dil eğitimcilerinin ve dil politikalarını oluşturan dil planlayıcılarının uygulamalarını kapsadığı gibi yabancı dil ve ikinci dil öğrenimi ve öğretimi çalışmalarına eleştirel bir yaklaşımı da içine almaktadır. Ayrıca sözcükbilimi, çeviri bilim ve özellikle makine çevirisi, dil ve konuşma bozuklukları, dil eğitimi ve dil planlaması gibi farklı alanlarda dil ve dilbilimi ilgilendiren uygulama sorunlarını incelemek ve çözüm yollarını araştırmak ta bu dersin kapsamında ele alınacaktır.

 

DİL, EDEBİYAT VE ÖĞRETİM

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, öğrencilere edebiyat ve dil öğretiminin buluşabileceği ortak yüzeye ilişkin algıyı oluşturmak ve pekiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu modül, edebiyata dil temelli bir yaklaşımla odaklanmakta ve bu tür bir yaklaşımın dil öğretiminde ne tür etkinliklerle yararlı labileceğine ilişkin pratik uygulamaları içermektedir. Dilin yaratıcı kullanımları, edebilik kavramı, okuma teorileri ve edebi yeterliliğin sınanması başlıkları da dersin konuları arasındadır.

 

ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

Dersin Amacı

Diğer yaş gruplarına göre 5-12 yaş grubundaki çocukların dil eğitiminin gerektirdiği özel kuramsal ve uygulamalı boyutlarını ileri düzeyde yapılan çalışmalarla edinilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?
Çocuklar birinci ve ikinci dil gelişimini nasıl gerçekleştirir?
Sınıf uygulamasında çocukların öğrenmelerine ve çocuklara öğretmeye ilişkin teoriler nelerdir?
Çocuklara İngilizce öğretimindeki son yaklaşımlar nelerdir?

 

İKİNCİ DİL EDİNİMİ

Dersin Amacı

İkinci bir dilin örgün veya yaygın eğitim yoluyla edinilmesini konu alan çağdaş çalışmaları incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenme Teorileri
Dil Öğrenme Teorileri
İkinci Dil Edinimine yaklaşımlar
İkinci Dil Ediniminde son yaklaşımlar
İkinci Dil Edinimi üzerine araştırmalar
Öğrenci Dilinin Özellikleri
Öğrenci dilini etkileyen faktörler
Bireysel özellikler ve öğrenme
İkinci Dil Edinimindeki sorunlar

 

EĞİTSEL İKİNCİ DİL EDİNİMİ

Dersin Amacı

Öğrencilerin aşina oldukları İkinci Dil Edinimini eğitsel açıdan incelemek ve farklı görüşlerle birlikte detaylı bilgi edinmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

İkinci Dil Edinimi, İkinci Dil Edinimi üzerine çeşitli görüşler, İkinci Dil Ediniminin eğitimideki yeri, Dilbilim ve İkinci Dil Edinimi.

 

SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ

Dersin Amacı

Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin içeriğinde son dönemde sınıf-içi söylem çözümlemesinin öneminin artması ve bu bağlamda İngilizce Öğretmenliği Bölümü yüksek lisans programına dahil olacak olan öğrencilere bu konuda belli bilgi ve yeterliliklerin kazandırılmak istenmesi.

Dersin İçeriği

Dil öğrenmede sosyal boyut, iletişimsel yaklaşımın gerekçesi, sınıf-içi söylem çözümlemesinin dil öğretmeni eğitimine katkısı, Sınıf-içi söylemin öğeleri ve söylem çözümlemesi yaklaşımları, sınıf-içi söyleme yönelik veri toplama, niteleme, kodlama ve analiz etme, sınıf-içi söylemin temel öğeleri olan öğretmen/öğrenci soruları, düzeltici dönüt, yabancı dil öğretiminde anadil kullanımı.

 

DİLBİLGİSİ KURAMLARI

Dersin Amacı

İngiliz Dili Eğitimi yüksek lisans programı öğrencilerini öğretecekleri dilin yapısı hakkında detaylı bir bilgi ile donatmak ve bu konuda ortaya atılan görüşleri derinlemesine incelemek.

Dersin İçeriği

İngiliz dilbilgisi hakkında geçmişten günümüze ünlü dilbilimciler tarafından da ortaya atılan çeşitli kuram, teoriler ve ekoller.

 

DİL EĞİTİMİNDE ÖZEL KONULAR

Dersin Amacı

Yüksek lisans programına katılan öğrencilere İngiliz dilinin öğretiminde son zamanlarda etkinlik gösteren yenilikleri ve teknolojileri tanıtıp, çağın getirdiği yeni yaklaşımları sunmaktır.

Dersin İçeriği

Teknolojinin getirdikleriyle birlikte İngilizce Öğretmenliğinde görülen yeniliklerin sınıf ortamına, öğretmen davranışlarına ve materyal seçimine olan etkisi.