Ana Sayfa
Duyurular
Derse Yazılma Duyurusu 2019-2020 Güz Dönemi Derse Yazılma/kayıt Yenileme Duyurusu

DERSE YAZILMA DUYURUSU - 2019-2020 GÜZ DÖNEMİ DERSE YAZILMA/KAYIT YENİLEME DUYURUSU

(Ders plan ve programları aşağıda ektedir)

1-2019-2020 Güz yarıyılı ders kayıtları 17-18-19 Eylül 2019 tarihlerinde SABİS üzerinden yapılacaktır. Özellikler ilk kayıt olacak öğrencilerin doğru derslere kayıt olmaları, ileride mağduriyet yaşamamaları açısından önemlidir. Bu bağlamda ders programlarını ekteki bağlantıdan inceleyebilirsiniz. Bu bağlantıyı inceleyerek ilgili programdaki derslere kayıt olmak zorundasınız.

2-Ders ve tez aşamasında olan Doktora ve Tezli YL öğrencileri her dönem Uzmanlık Alan Dersine yazılmak zorundadır.

2019-2020 Güz Yarıyılı derse yazılma işlemleri 17-18-19 Eylül 2019 tarihlerinde yapılacaktır. Derse yazılma işlemleri öğrenciler tarafından SABİS sistemi üzerinden (www.sabis.sakarya.edu.tr) yapılmalıdır. Derse yazılma işlemi yapmadan önce lütfen Danışmanınızla görüşerek aşağıdaki ders plan ve programlarını inceleyiniz. (İlgili linkten https://rehber.sakarya.edu.tr/ danışman öğretim üyenizin iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz.)

ÖNEMLİ: Derse yazılma ekranında almadığınız veya başarısız olduğunuz Zorunlu Dersler var ise öncelikle bu derslerden başlayarak yazılma yapınız. En fazla 40 AKTS kredilik derse yazılma yapabilirsiniz.

Derse Yazılma / Kayıt Yenileme İşlemlerinizi yapmadan önce aşağıdaki açıklamaları lütfen dikkatlice okuyunuz.

DERSE YAZILMA / KAYIT YENİLEME İLE İLGİLİ ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR :

https://sabis.sakarya.edu.tr/tr/Login kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaptıktan sonra OBİS bağlantısını tıklayınız.

* Üst menüden Derse Yazılmayı seçiniz.

* Açılan ekranda görülen seçmek istediğiniz derslere tik koyarak kaydet butonuna basınız.

* Kaydet butonuna bastıktan sonra seçilen dersler menüsünden seçtiğiniz dersleri kontrol ediniz.

* Farklı bir anabilim dalından ders seçmek istiyorsanız; ekranın orta kısmından ilgili anabilim dalını seçerek derse tik koyarak kaydet butonuna basınız. Farklı bir anabilim dalından almış olduğunuz dersi silmek istiyorsanız yine aynı anabilim dalı ders listesine giderek silme işlemini yapınız.

* Lisansüstü ders plan programlarına göre ders saati çakışan derslere yazılma işlemi yapılamaz.

* Seçtiğiniz dersler gözükmüyor ise işlemi tekrarlayınız.

Ders seçimi yapıldıktan sonra danışman öğretim üyesi tarafından yazılma işleminiz onaylanması durumunda ders ekleme ve çıkarma işlemi yapılamaz. Bunun için derse yazılma işlemi öncesinde danışman öğretim üyeniz ile görüşmeniz ve seçiminizi buna göre yapmanız önemlidir. (İlgili linkten https://rehber.sakarya.edu.tr/ danışman öğretim üyenizin iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz.)

* Derse yazılmayan öğrencilerin SAÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine İlişkin Senato Esasları uyarınca; kayıt yenilemediği dönemde öğrencilik haklarından yararlanamaz ve kayıt yenilemediği dönem öğrenim süresinden sayılır.

 

ÖNEMLİ :Öğrenci ders seçimini yaptıktan sonra danışmanın onayını kontrol etmelidir. Danışman ders seçimini geri iade etmişse danışmanın notu dikkate alınarak ders seçimi tekrar yapılarak danışman onayına gönderilmelidir.

Tezli YL Öğrencilerinin Tez Sürecine geçebilmeleri için; Zorunlu Derslerin Tamamı dahil (Uzmanlık Alan Dersi ve Seminer Dersi Hariç) en az sekiz (8) dersten başarılı olmaları (Bölüm bu sayıyı arttırabilir, Danışmanınız ile görüşünüz.) ve en az 2,5 not ortalamasını sağlamaları gerekmektedir. 4 yarıyıl sonunda bu şartları sağlayamayan öğrencilerin ilişiği kesilir. Ayrıca iki kere üst üste ya da aralıklarla üç kere Uzmanlık Alan Dersinden başarısız olan öğrencilerin ilişiği kesilir.

Doktora Öğrencilerinin Yeterlik Sürecine geçebilmeleri için; Zorunlu Derslerin Tamamı dahil (Uzmanlık Alan Dersi ve Seminer Dersi Hariç) en az sekiz (8) dersten başarılı olmaları (Bölüm bu sayıyı arttırabilir, Danışmanınız ile görüşünüz.)  ve en az 3 not ortalamasını sağlamaları gerekmektedir.

4 yarıyıl sonunda bu şartları sağlayamayan öğrencilerin ilişiği kesilir. Ayrıca iki kere üst üste ya da aralıklarla üç kere Uzmanlık Alan Dersinden başarısız olan öğrencilerin ilişiği kesilir.

Bu koşulu sağlayan yeterlik sınavına girecek öğrencilerin 17 – 18 - 19 Eylül 2019 tarihlerinde yeterlik sınava girme taleplerini içeren enstitümüz internet sayfası Formlar bölümünde bulunan DOKTORA YETERLİK SINAV BAŞVURU FORMUNUN ve Enstitümüzden alınacak danışman onaylı transkriptin  danışman öğretim üyesine onaylatıldıktan sonra enstitümüze teslim edilmesi gerekmektedir.  Bu öğrencilerimizin derse yazılma süresi içinde UZMANLIK ALAN DERSİNE de ayrıca kayıt yaptırmaları zorunludur.

Tez Süreci: Tez Savunması reddedilen öğrencinin ilişiği kesilir. Tez Savunma sınavında başarılı olan öğrenci tezini 1 ay içinde teslim etmek zorundadır. Danışmanı +1 ay ek süre için dilekçe ile başvurabilir. Bu süre zarfında teslim etmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.

Seminer Dersi: Seminer dersi tezli yüksek lisans ve doktora programı için güz ve bahar yarıyıllarında Uzmanlık Alanı Dersi açılan öğretim üyelerinin her birine ayrı ayrı açılır. Seminer dersinin yükü 0+0 saat olup, AKTS kredisi 6’dır. Seminer dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir ve ortalamaya katılmaz.

İÖ-UE Tezsiz YL Öğrencilerinin Mezuniyet Şartlarını sağlamaları için Zorunlu Derslerin Tamamı dahil 11 dersten ve Proje Savunma Sınavından başarılı olmaları ve en az 2,5 not ortalamasını sağlamaları gerekmektedir. 3 yarıyıl sonunda bu şartları sağlayamayan öğrencilerin ilişiği kesilir.

İŞLEM AÇIKLAMASI

BAŞLANGIÇ TARİHİ

BİTİŞ TARİHİ

DERSE YAZILMA 
(Ders/Tez)

17.09.2019
Saat: 09:00

19.09.2019
Saat: 23:59

AÇILMAYAN DERSLERİN İLANI

20 Eylül 2019 / Saat: 17:00

AÇILMAYAN DERS YERİNE YENİ DERSE YAZILMA İŞLEMİ 

21.09.2019
Saat: 09:00

23.09.2019
Saat: 23:59

 

--------------------------------------------------

YAYIN ŞARTI

2019-2020 Güz dönemi sonunda mezun olmayı planlayan öğrenciler yayın şartını SENATO ESASLARI’nı dikkate alarak ilgili dönem içinde yerine getirmeleri gerekmektedir.

SAÜ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ SENATO ESASLARI

YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİ MADDE 38-a)

VI. Eğitim Bilimleri Enstitüsü için;

 • İlgili Anabilim Dalında hakemli bir dergide en az bir makale yayımlanması (ya da DOIDijital Object Identifier- numarası alınmış olması) veya

• Ulusal/uluslararası kongre, konferans, sempozyum, bilimsel toplantıda bildiri olarak sunulmuş tam metin basılı bildiri veya

• Ulusal/uluslararası bir kitap veya kitap bölümü veya lisansüstü eğitimi süresince yurt dışı uluslararası eğitim/değişim programlarına katılmış ve bunu belgelendirmiş olma veya EYK tarafından uygun görülen dış kaynaklı (TÜBİTAK, TÜBA, Avrupa Birliği, Kalkınma Ajansları) projede görev almış olma ve belgelendirmek şartı aranır.

DOKTORA ÖĞRENCİLERİ MADDE 38-b)

III. Eğitim Bilimleri Enstitüsü için; İlgili Anabilim Dalında aşağıdaki yayın şartlarından birini sağlamış olmalıdır.

• En az bir tane indeksli (SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI) dergide makale yayınlanması (ya da DOI-Dijital Object Identifier- numarası alınmış olması) veya

• Alan indekslerinde (Australian Education Index, British Education Index, Journals Indexed in ERIC, Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List, ESCI) en az bir makale ve Uluslararası hakemli dergilerde bir olmak üzere toplam iki makale yayımlanması (ya da DOI-Dijital Object Identifier- numarası alınmış olması) veya

• ULAKBİM-TR dizin indekste en az üç makale yayımlanması (ya da DOI-Dijital Object Identifier- numarası alınmış olması) veya

• Doktora eğitimi süresince kabul edilmiş bir dış kaynaklı (EYK tarafından onaylı) projede görev almış olması.

MADDE 38-e) Tüm Enstitülerde; Yayınlarda danışman ve öğrencinin adres kısmında Sakarya Üniversitesinin adının geçmesi zorunludur.

--------------------------------------------------

AKADEMİK TAKVİM

2019-2020 öğretim yılı akademik takvimine ulaşmak için lütfen aşağıdaki bağlantıya tıklayınız.

--------------------------------------------------

DERSE YAZILMA SÜRECİ BANKA İŞLEMLERİ

2019-2020 Güz yarıyılı Derse Yazılma işlemini yapabilmeniz için İş Bankası Şubelerinden veya CEP/İnternet Şubesinden (ATM Hariç) aşağıdaki adımları izleyerek Harçlarınızı yatırabilirsiniz. (Yeni kayıt öğrenciler ücret yatırmayacaktr.)

ÖNEMLİ: İLKSAN ve MEM Protokolleri kapsamında indirimli katkı payı ödeyecek öğrenciler, bankadan indirimli miktar görünmüyorsa mcivak@sakarya.edu.tr adresine bildiriniz.

1-CEP/İNTERNET ŞUBESİ’NDEN HARÇ ÖDEMEK İÇİN:

Cep-İnternet Şubesi/Faturalar/Anında Fatura Ödeme/Arama kısmına “SAKARYA” yazdıktan sonra çıkan seçeneklerden “SAKARYA ÜNİVERSİTESİ KATKI PAYI VE ÖĞRENİM ÜCRETİ”ni seçin/TC Kimlik NO veya Öğrenci No Seçeneğini seçin (TC Kimlik No tavsiye edilir.)/ TC Kimlik No veya Öğrenci Numarasını girin/Ekranda çıkan miktar doğruysa onaylayın.

2-İŞ BANKASI ŞUBESİ’NDEN HARÇ ÖDEMEK İÇİN:

Şubeden ödemelerde Gişe Memuruna “SAKARYA ÜNİVERSİTESİ KATKI PAYI VE ÖĞRENİM ÜCRETİ”ni ödemek istediğinizi TC Kimlik Numaranız ile bildiriniz. Gişe Memuru tahsil edemezse “İŞ BANKASI SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ŞUBESİNİ” aramasını rica ediniz. Sorun çözülecektir.

Başka bir bankadan EFT ile veya PTT’den harç ödemesi yapamazsınız.

Bilgilerinize sunulur.